کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب چیست؟
کابینت آشپزخانه روکش چوب به کابینتی می گویند که درب ها و قسمت های نمای آن که در معرض دید قرار می گیرد از ترکیب ورق ام دی اف خام و یک لایه روکش چوب طبیعی ساخته شده باشد. در ساخت این نوع کابینت می توان هم از روکش چوب طبیعی و هم از روکش های فرآوری شده استفاده کرد. مهمترین تفاوت این نوع روکش ها این است که روکش چوب طبیعی ارزان قیمت تر است و رگه های چوب بصورت نامنظم بوده و در کل بافت نامنظم تری دارد به همین دلیل پروسه رنگ کاری پیچیده تری دارند و نیاز به مهارت و زمان بیشتر برای زیرسازی حرفه ای و پاشیدن رنگ خواهند داشت.
​​​​​​​اما روکش های فرآوری شده کاملا شبیه به روکش چوب طبیعی هستند و فقط بافت یکنواخت تری دارند و بعد از رنگ کاری جلوه بهتری پیدا خواهند کرد به همین دلیل قیمت روکش های فرآوری شده کمی بالاتر از روکش های طبیعی است.

  • بزرگترین مزیت کابینت با روکش چوبی ، طبیعی بودن و همچنین زیبایی و اصالت آن است. 
  •  مزیت دیگر این مدل کابینت این است که از نظر انتخاب رنگ و نوع روکش و طرح کابینت مطابق سلیقه مشتری ساخته می شوند و در زمره کابینت های سفارشی دسته بندی می شوند.
  • همچنین این کابینت ها حال و هوایی تمام چوب دارند با این تفاوت که قیمت مناسب تری نسبت به کابینت های کلاسیک تمام چوب دارند.

​​​​​مزایا کابینت روکش چوب :

​معایب کابینت روکش چوب :​​​​​​​

  • مهم ترین عیب کابینت با روکش چوب طبیعی این است که در صورت آسیب دیدن رنگ و روکش چوب در اثر برخورد با اشیاء تیز و جذب رطوبت ممکن است روکش از سطح کابینت جدا شود و یا قسمت آسیب دیده متورم شود.
  • همچنین در صورت استفاده از رنگ های بی کیفیت در تولید این سبک از کابینت آشپزخانه، امکان تغییر رنگ و کدر شدن در اثر تابش مستقیم نور خورشید وجود دارد.
برای اطلاع از قیمت کلیک کنید