کلوزت رووم چیست؟

 


کلوزت از واژه walk in closet به معنای راه رفتن در کمد گرفته شده است.یعنی کمدی که آنقدر بزرگ است که بشود در آن رفت و آمد کرد .

Closet یا همان اتاق لباس فضای بسته ای است ،که به صورت زیبا و کاربردی در خانه های لوکس و مدرن و معمولاً با متراژ بالا طراحی می‌شود .
کلوزت روم یا اتاق لباس در واقع به معنای ایجاد یک محیط طبقه بندی و تفکیک شده ،​در اتاق خواب با هدف قرار دادن وسایل در یک جا با دسترسی آسان است که دارای تمام امکانات برای نگهداری و پرو لباس ، کیف و کفش و اکسسوری است .  
استفاده از قفسه ها و دراور ها و آینه های قدی در این فضا و همینطور استفاده از یک مبل یا پاف در مرکز جهت نشستن به هنگام پوشیدن کفش بسیار مهم است.

​از آنجا که به طور معمول closet داخل اتاق دیگر تعبیه می‌شود معمولاً پنجره ندارد، بنابراین نورپردازی مناسب در آن بسیار حائز اهمیت است.
کمد هایی که در این اتاق طراحی می شوند می توانند با درب یا بدون درب باشند اما میبایست حتماً فضاهای مناسب برای آویزان کردن و چیدن لباس ، کیف و کفش و زیورآلات در آن تعبیه شود.

 

 

​کمدها می‌توانند در هر سبکی طراحی شوند:
مدرن ، کلاسیک یا پست مدرن

 

                                      

 

مدرن:

​در کلوزت های مدرن با توجه به اینکه فضای اتاق کلوزت معمولاً کوچک است . استفاده از درب های ریلی می تواند کمک زیادی به استفاده بهینه از فضا بکند .
در طراحی فضا برای البسه و اکسسوریهای مختلف رعایت ابعاد و اندازه استاندارد بسیار مهم است .

 

 

​کلاسیک :
در طراحی کلوزت کلاسیک همانند سایر کارهای کلاسیک استفاده از ستون و سرستون گل و منبت کاری و تاج و باخورهای خراطی شده می تواند به زیبایی کار بیفزاید ، همچنین رعایت الزامات این سبک مانند قرینگی در طراحی و استفاده از یراق آلات کلاسیک بسیار مهم است .