نکات مهم در خرید کابینت ممبران چیست؟

 

نکات خرید کابینت ممبران بسیار مهم است، کابینت ممبران در میان انواع کابینت ها، کابینتی است که روکش درب هایش به واسطه فرآیندی وکیوم و پرس می شوند، درواقع اسم این کابینت نیز برگرفته از شرکت دستگاه وکیوم و پرس می باشد، در مراحل تولید درب ممبران، ورق خام ام دی اف بعد از برش و حکاکی مورد نظر به وسیله دستگاه سی ان سی آغشته به چسب شده و توسط دستگاه پرس روکش می شود، بر خلاف گذشته که جلوه کابینت صرفا به رنگ آن بود، به وسیله پرس وکیوم می توان برای درب های حکاکی شده از روکش پی وی سی استفاده نمود .

تماس دائمی با رطوبت و آب:
آب عامل اصلی باد کردن چوب و تغییر شکل آن می باشد، اما قابل ذکر است که روکش ممبران از جنس پی وی سی و ضد آب است و در صورت تماس با رطوبت در کوتاه مدت آب به مغز ام دی اف نفوذ نخواهد کرد ولی اگر این عمل ادامه داشته باشد قطعا آب به مغز چوب نفوذ می کند و بر اثر تغییر شکل چوب روکش ممبران نیز بلند خواهد شد .اگر این موضوع را یک ایراد تلقی کنیم برای تمامی انواع کابینت های چوبی خواهد بود و مختص به کابینت ممبران نیست بلکه در کابینت ممبران به مراتب کم تر از سایر کابینت ها خواهد بود .

تاثیر حرارت بر دوام کابینت: 
چسب مخصوص به کار رفته در محصولات ممبران دمای تا 85 درجه سانتی گراد را تحمل می کند .
به 2 شرط:

  • چسب کاری به خوبی و به اندازه کافی انجام شود.

  • از چسب مخصوص و مرغوب خود ممبران استفاده شود.

 

 

عوامل موثر بر کیفیت کابینت ممبران :
کیفیت کابینت‌ ممبران به مسائل متفاوتی بستگی دارد که از ابتدای اندازه‌گیری شروع می‌شود و تا زمان تحویل کار به اتمام می‌رسد . اندازه‌گیری کابینت ممبران به دلیل ویژگی خاص خود باید بسیار دقیق و توسط کارشناسان خبره انجام گیرد . پس‌از آن، طراحی کابینت ممبران باید به گونه‌ای انجام شود که امکان پیاد سازی آن وجود داشته باشد. اغلب طراحان به دلیل عدم آشنایی با مسائل فنی، طرح‌هایی به‌ظاهر زیبا ارائه می‌دهند که از نظر فنی غیرقابل اجراست. همچنین، در خرید مواد اولیه و ورق ام ‌دی‌ اف خام نیز باید بسیار دقیق عمل کرد. میزان چگالی ورق، استحکام و قوام ام ‌دی ‌اف را مشخص می‌کند و کیفیت آن در انجام کار بسیار تأثیرگذار است.
فرآیند تولید، نوع دستگاه سی‌ ان ‌سی و حساسیت تیغه‌های فرز نیز بر کیفیت کابینت ممبران تأثیرگذار است. مرحله‌ی دیگری که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، سمباده زنی و صیقل دادن ام ‌دی ‌اف است که کوچک‌ترین زبری می‌تواند روکش را تحت تأثیر قرار دهد و نمای ظریف کار را بد جلوه دهد . همچنین، استفاده از چسب نامرغوب می‌تواند سبب جدا شدن روکش، از ام‌ دی ‌اف شود که بعد از مدتی استفاده شاهد این اتفاق خواهیم بود. نوع روکش و ضخامت آن و دستگاه وکیوم و ممبران و درجه حرارت دستگاه در فرآیند تولید و مهارت نصاب‌ها، همگی نکاتی هستند که در کیفیت کابینت ممبران مؤثر هستند .